Описание "Archtower [v0.2.1] (2019) PC | Лицензия"
Год выхода: 2019
Разработчик: Mr_SMOKE
Издатель: Mr_SMOKE
Тип издания: Лицензия
Язык интерфейса: Русский, Английский
Таблетка: Не требуется
Archtower - олдскульная action/rpg с элементами рогалика. В мире игры есть большая Башня. Она всегда была там. Примитивное сообщество людей, организованное в семейные кланы, пытается проникнуть в неё. Вы играете за одну из таких семей. Кто знает, что найдет там следующее потомство вашего клана, слава, какие-то сокровища или просто мучительную смерть?
Каждый раз, когда вы перезапускаете уровень, вы берете под контроль нового персонажа со случайно выбранным классом. В настоящее время
доступны классы:
Боец• Первично - атака мечом, быстрая и сильная
• Вторично - заряд, быстрое движение вперед, которое хорошо подходит для того, чтобы убежать, либо атаковать
Бродяга• Первично - метает камни, это быстрая и мощная атака дальнего боя, она может мгновенно убить гуманоида одним выстрелом в голову, но если вы не попадете гуманоиду в голову, камень не нанесет никакого урона.
• Вторично - удар палкой, медленный удар, полезный, когда вы вынуждены участвовать в ближнем бою
Поджигатель• Первично - удар палкой, медленный удар, полезный, когда вы вынуждены участвовать в рукопашной схватке
• Вторично - пылающий флакон, наносит урон со временем, враги сжигаются за несколько тиков
Отравитель• Первично - удар палкой, медленный удар, полезный, когда вы вынуждены участвовать в рукопашной схватке
• Вторично - ядовитый флакон, наносит урон со временем, враги медленно теряют много своих очков здоровья
• Пассивно - сопротивляемость ядам, уменьшает продолжительность действия ядов и токсинов по отношению к вашему герою
• Мышь + WASD - движение;
• Пробел - прыжок;
• ЛКМ - первичная атака;
• ПКМ - вторичная атака;
• E - поговорить с NPC;
• F - выпить зелье здоровья;
• M - миникарта;
• PageUp - включение / выключение мониторинга fps, просмотр HP врагов и некоторые статистические данные;
• Shift Delete (если показан fps) - перейти к следующему герою;
• B (если показан fps) - заспавнить кровь для теста;
• L (на главном экране) - переключить языки (английский / русский).
• coins cost and gains rebalanced
• boss is redone and simplier
• melee attacks stop you from flying through enemies
• gamemaker limited lighting system added (a bit buggy sometimes)
• inventory and equipment systems implemented
• if you die you drop your belongings and can try retake it, if you have that tower upgrade
• inventory has unlimited slots, but items have weight, and too much weight can slow you down, based on how much overweight is
• you can now change weapons, even fist fight your enemies
• inventory can be sorted by name, by item quality color, by weight and by item type, ascending or descending
• your character is saved if you are alive
• in the camp your HPs regenerate slowly
• your character can 1) go away with loot, 2)run away with a chance to drop backpack, 3)just be replaced by next hero (in the tower), 4)and go for retiement (in the camp)
• your character can got exp and rise levels, limit is 5 for now
• jump speed is decreased by 20% for smoother jumping
• spike traps damage decreased and rebalanced for difficulty levels
• texture flush added at the end of the levels for optimization
• gamepad is supported now (90% of the time for now)
• autoscale enhanced
• projectiles now have a trail
• upgrades are reworked, no 'way only' choices, now more like 'take what you want more' choises
• debuffs show on mobs above their heads and hpbars
• batbirds and gobloids been slowed down a bit more
• characters have stats STR, DEX, INT. HP, weight capacity and weapon damage are calculated with formulas based on those stats
• tutorial intro adapted for new systems
• characters now have resources for their skill usage: power, stamina, energy, based on class type
• you can find treasure chests with loot
• elite blue cultists now have armor on hard difficulty (1 flat ph. damage reduction)
• weapons now can do critical hits, chance based on DEX, bonus damage based on STR
• when you leave tower you go to camp
• new rare mob variations, chance based on difficulty and level
• coin/crys magnet, coins and crystals now move to the player if near
• improved effects like poisoning, bottle breaking, explosion decals
• weapons now have damage random range instead of fixed value
• added new armors (light and clothes)
• added banners for factions
• new prop elements for camp (tents, fence, banners)
• fixed elements that didn't autoscale to resolution
• fixed moments when bats won't aggro if rock hit them on cellar
• you can change scale by pressing Shift + Num+, Shift + Num-
• better pathfinding
• bats move more alive
• added v-sync option for settings
• you can enter windowed fullscreen mode by pressing Alt+Enter, that may fix 144Hz monitor problem when FPS is too high
• lamps relocated for better lightning
• spikes are much easier to see now
• melee attacks move you forward with less force
• when you level up you will heal hp ammount that you got hp max increased
• kinda fixed problem when mouse sensitivity on large monitors was too high (testing is needed)
• you save your looted coins and crys when you run away and don't loose your backpack